Формат інтенсивної колективної діяльності, що потребує інтелектуального вкладу всіх учасників. Стратегічна сесія спрямована на пошук, апробацію та формування життєво важливих – стратегічних – рішень для подальшої діяльності компанії, для розвитку бізнесу, його масштабуванню. Модерована комунікація в стратегічній сесії забезпечує ефективну взаємодію її учасників для досягнення спільної мети.
У випадках, коли компанія опинилася на порозі змін. Ці зміни можуть бути бажаними та очікуваними - усвідомлення необхідності зросту, просування нової послуги чи продукту, вихід на нові ринки, експансія та інтервенція тощо. Це - пасіонарний варіант, коли запит на зміни йде з середини компанії.
Є інший варіант - коли компанія може й не дуже бажає, але вимушена змінюватися під тиском зовнішнього контексту. Наприклад: з’явилися певні законодавчі обмеження для діяльності компанії, змінилися правила гри на зовнішніх (закордонних) ринках, з’явився потужний конкурент, відбувається спад попиту та зміна споживчої поведінки. Чудовий приклад виклику для безлічі бізнесів - пандемія, до якої ніхто не був готовий.
В кожному з цих випадків стратегічна сесія є зручним та корисним інструментом, щоб визначити генеральні напрямки подальшого розвитку бізнесу, визначитися з флагманськими командами, що візьмуть на себе забезпечення «точок прориву», зрозуміти, чи спостерігається з огляду нової перспективи кадровий дефіцит, чи потребується підсилення і залучення з ринку додаткових управлінців та спеціалістів.
Ретельний та відповідальний відбір учасників
В форматі зазвичай беруть участь співробітники, від яких залежить прийняття рішень, мотивовані на кар’єрне зростання та ті, хто мають знання та уявлення експертного рівня, що стосуються діяльності компанії
Участь у стратегічній сесії топ-менеджменту компанії, власників бізнесу
Без участі людей, що займають ключові позиції в бізнесі, висновки і рішення стратегічної сесії не можна вважати легітимними, хіба що у випадках, коли Замовник розглядає стратегічну сесію як тренажер стратегування для своїх працівників
Зовнішня модерація
Проєктувати та проводити стратегічну сесію мають ігротехніки або фасилітатори з великим досвідом роботи в сфері організаційно-управлінського консалтингу
Зовнішня позиція модераторів також запобігає суб’єктивізації процесу, припущень у заангажованості, особливо в тих випадках, коли всередині колективу є різні погляди на подальший розвиток або характер змін в компанії