Кадрові ротації у бізнес-системі – стандартна ситуація, по суті, неминуча на певних етапах становлення та розвитку бізнесу. Але культура передачі методів, напрацювань, технологій діяльності при заміні перших осіб та команд практично відсутня. Від команди до команди переходить лише формальна частина структури. “На переправі” традиційно критикуються підходи попередників і декларується намір “працювати по-новому“. Однак практично немає інструментів обліку та інтеграції попереднього досвіду. Комунікація та взаємодія між командами, між умовно старим та умовно новим відсутня чи гранично формалізована.
Для того, щоб люди, які приймають рішення, та їх підлеглі поєдналися в одному інтелектуальному просторі, необхідно створити особливі умови. І це не традиційний «круглий стіл» чи публічна лекція.
Це не черговий обмін вже багато разів висловленими думками, а напружений діалог у пошуках відповіді на насущне питання з твердим розумінням, що ніхто окремо з учасників цього діалогу не має єдиної правильної відповіді.
Потрібна і правильна тут і зараз відповідь може лише народитися внаслідок колективної дії. Важливо ще раз наголосити, що учасники такої дії можуть і не бути однодумцями, можуть мати різні погляди на стратегію та принципи взаємодії між підрозділами структури.
Більше того, щоб Інтелектуальний Колайдер запустився, позиції та погляди мають бути різними.
Складання Інтелектуального Колайдера - це вкрай нетривіальне завдання, оскільки не може проводитися в логіці підбору людей із ближнього, середнього та далекого кола якогось одного чи кількох топ-менеджерів.
Для успішного запуску та роботи Інтелектуального Колайдера потрібна максимальна різниця полюсів
(потенціалів) як між підрозділами структури, так і всередині підрозділів.
Робота Інтелектуального колайдера може і повинна проектуватися та плануватися, але з розумінням, що
повна керованість процесом його діяльності неможлива та не потрібна.
Колайдер повинен зробити, народити те, чого ще немає і те, що не складається шляхом простого підсумовування раніше накопичених знань та уявлень.
Завдання Колайдера:
1. Створити нову якість, нову взаємодію та нове розуміння;
2. Продемонструвати потенціал команд, розподіл у них ролей та характер комунікації топів із персоналом.
Дискусія у Інтелектуальному Колайдері – це не «батл», не «дуель», де завданням учасника дискусії є жорстке відстоювання власної позиції та знищення опонента. Запрошення до участі у такій дискусії – запрошення за круглий стіл, а не до бар'єру.
У ході дискусії можуть бути зафіксовані непереборні протиріччя та необхідність вибору одного з двох взаємовиключних варіантів пріоритетів, цілей та образів дії. Але метою запуску Колайдера є пошук можливих спільних шляхів, підстав для компромісу та корпоративної згоди.
Обговорення теми всередині груп. Організовують модератори (на всіх схемах вони в центрі).
Кожен учасник центральної групи (крім модератора цієї центральної групи) взаємодіє з іншою групою (з груп великого кола: 1, 2, 3, 4, 5)
Учасники центральної групи переміщуються на одне місце за часовою стрілкою, щоб, коли почнеться знову такт 1, взаємодіяти з іншою групою великого кола.
Обговорення результатів всередині груп.