Волинська бізнес-школа — Консалтинг

Інтелектуальний колайдер

Метод інтенсивної групової взаємодії

Кадрові ротації у бізнес-системі – стандартна ситуація, по суті, неминуча на певних етапах становлення та розвитку бізнесу. Але культура передачі методів, напрацювань, технологій діяльності при заміні перших осіб та команд практично відсутня. Від команди до команди переходить лише формальна частина структури. “На переправі” традиційно критикуються підходи попередників і декларується намір “працювати по-новому“. Однак практично немає інструментів обліку та інтеграції попереднього досвіду. Комунікація та взаємодія між командами, між умовно старим та умовно новим відсутня чи гранично формалізована.

  • За рідкісними винятками це призводить до зниження загального рівня управлінських рішень та якості діяльності структур та підрозділів бізнес-системи.
  • Ми досліджуємо, як влаштована діяльність управлінських надбудов у корпоративному секторі та працюємо над методологією зшивання здорових робочих процесів, над ремонтом та налагодженням механізмів відтворення у людських колективах. Над завданням інтеграції нових людей рівня топ-менеджменту в колективи, що склалися, і організацією комунікації та розуміння.
  • Для цього ми створили Інтелектуальний Колайдер – метод організації колективного мислення та діяльності, який дозволяє у швидкому режимі (1-2 дні) зрозуміти якість робочих груп та команд, їх потенціал, ступінь інтегрованості нових людей у проблематику структури.

Чотири принципи організації
роботи Інтелектуального Колайдера

Перший принцип

Для того, щоб люди, які приймають рішення, та їх підлеглі поєдналися в одному інтелектуальному просторі, необхідно створити особливі умови. І це не традиційний «круглий стіл» чи публічна лекція.

Це не черговий обмін вже багато разів висловленими думками, а напружений діалог у пошуках відповіді на насущне питання з твердим розумінням, що ніхто окремо з учасників цього діалогу не має єдиної правильної відповіді.

Потрібна і правильна тут і зараз відповідь може лише народитися внаслідок колективної дії. Важливо ще раз наголосити, що учасники такої дії можуть і не бути однодумцями, можуть мати різні погляди на стратегію та принципи взаємодії між підрозділами структури. Більше того, щоб Інтелектуальний Колайдер запустився, позиції та погляди мають бути різними.

Другий принцип

Складання Інтелектуального Колайдера - це вкрай нетривіальне завдання, оскільки не може проводитися в логіці підбору людей із ближнього, середнього та далекого кола якогось одного чи кількох топ-менеджерів.

Для успішного запуску та роботи Інтелектуального Колайдера потрібна максимальна різниця полюсів (потенціалів) як між підрозділами структури, так і всередині підрозділів.

Третій принцип

Робота Інтелектуального колайдера може і повинна проектуватися та плануватися, але з розумінням, що повна керованість процесом його діяльності неможлива та не потрібна.

Колайдер повинен зробити, народити те, чого ще немає і те, що не складається шляхом простого підсумовування раніше накопичених знань та уявлень.

Завдання Колайдера:
1. Створити нову якість, нову взаємодію та нове розуміння;
2. Продемонструвати потенціал команд, розподіл у них ролей та характер комунікації топів із персоналом.

Четвертий принцип

Дискусія у Інтелектуальному Колайдері – це не «батл», не «дуель», де завданням учасника дискусії є жорстке відстоювання власної позиції та знищення опонента. Запрошення до участі у такій дискусії – запрошення за круглий стіл, а не до бар'єру.
У ході дискусії можуть бути зафіксовані непереборні протиріччя та необхідність вибору одного з двох взаємовиключних варіантів пріоритетів, цілей та образів дії. Але метою запуску Колайдера є пошук можливих спільних шляхів, підстав для компромісу та корпоративної згоди.

Структура Колайдера

  • У колі 1, 2, 3, 4, 5 – співробітники різних підрозділів чи департаментів структури.
  • Одне коло – один департамент.
  • У центрі кіл – модератор, якого гурт вибирає зі свого складу рівно на один такт.
  • У колі 6 – центральному – топ-менеджери, члени ради директорів – особи, які ухвалюють стратегічні рішення.
  • У центрі групи – модератор Колайдера.
  • У роботі Колайдера кілька тактів – залежно від кількості тем, які вимагають опрацювання та обговорення.
  • В іншому варіанті – одна Велика тема, яка потребує кількох ітерацій.
  • Кожен такт складається із п’яти підтактів.

Такт I

Обговорення теми всередині груп. Організовують модератори (на всіх схемах вони в центрі).

Такт II

Кожен учасник центральної групи (крім модератора цієї центральної групи) взаємодіє з іншою групою (з груп великого кола: 1, 2, 3, 4, 5)

Такт III

Учасники центральної групи переміщуються на одне місце за часовою стрілкою, щоб, коли почнеться знову такт 1, взаємодіяти з іншою групою великого кола.

Такт IV

Обговорення результатів всередині груп.

Потрібна безкоштовна консультація?
Залиште свій номер телефону і ми Вам обов’язково перетелефонуємо!